Λιγότερα φρούτα και λαχανικά, περισσότερα σνακ και έτοιμα γεύματα. Λιγότερο φρέσκο γάλα και κόκκινο κρέας, περισσότερα «λειτουργικά» τρόφιμα με πρόσθετες πρωτεΐνες. Οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων αλλάζουν, όχι απαραίτητα προς το καλύτερο, με την ακρίβεια, το δημογραφικό και τον τρόπο ζωής να επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, η αύξηση του ντελίβερι, των έτοιμων και ημι-έτοιμων γευμάτων, που καταγράφεται σε σχετικές έρευνες, συνδέεται με την αύξηση των μονομελών νοικοκυριών και τα διευρυμένα ωράρια. Όταν δουλεύεις 12ωρο δεν βάζεις «τσουκάλι» αλλά ταπεράκι ή θερμαίνεις στο φούρνο μικροκυμάτων ένα προμαγειρεμένο γεύμα. Αντίστοιχα, η γήρανση του πληθυσμού και η μείωση των γεννήσεων μεταφράζεται σε χαμηλότερες πωλήσεις όχι μόνο των βρεφικών τροφών, αλλά γενικότερα των τροφίμων που κάποτε θεωρούνταν απαραίτητες για την ανάπτυξη των παιδιών. Η δε ακρίβεια, η οποία επιμένει ιδίως στα φρέσκα τρόφιμα, επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες, συχνά επί το «ανθυγιεινότερο». Το καλάθι του νοικοκυριού γεμίζει με συσκευασμένα και υπερ-επεξεργασμένα προϊόντα, υπό το πρόσχημ
Διαβάστε περισσότερα |